Výběr správného akumulátoru pro Nissan X-Trail II (T31) vyráběný v letech 2007–2013 je klíčový pro bezproblémový provoz vozu a jeho dlouhou životnost. U tohoto modelu se setkáváme s větším množstvím variant pohonných jednotek, ať už se jedná o zážehové nebo vznětové motory, pohon na přední kola nebo na všechny čtyři, a také s přítomností či absencí systému Start-Stop. Každá z těchto konfigurací ovlivňuje, jaký typ a parametry akumulátoru budou pro konkrétní vůz nejvhodnější. Proto je důležité vybírat baterii nejen podle kapacity a startovacího proudu, ale také podle typu uchycení, který v Nissanu X-Trail II není vždy stejný jako u většiny vozů této třídy.
Pro majitele benzínových verzí s motory 2.0 (104 kW), 2.0 4x4 (104 kW) a 2.5 4x4 (124 kW), které nejsou vybaveny systémem Start-Stop, je doporučená kapacita baterie 60 Ah a startovací proud v rozmezí 510 až 540 A. Zajímavostí je, že v těchto případech je třeba dávat pozor na typ uchycení baterie – místo běžně rozšířeného typu B13 je zde použit méně častý typ B0. Mezi příklady vhodných, pasujících modelů akumulátorů patří například Banner P60 68, Bosch S40 24 nebo Varta D47. Tyto akumulátory jsou klasického olověného typu, který je pro běžný provoz bez speciálních požadavků zcela dostačující. Výběr správného rozměru a typu uchycení je zde zásadní, protože jinak může být instalace komplikovaná nebo nemožná.
Pokud jde o dieselové agregáty bez systému Start-Stop, konkrétně motory 2.0 dCi (110 kW), 2.0 dCi 4x4 (110 kW) a 2.0 dCi 4x4 (127 kW), doporučuje se volit akumulátor o kapacitě 70 až 80 Ah a s vyšším startovacím proudem od 600 do 640 A. Opět platí, že je použit méně obvyklý typ uchycení, tentokrát označený jako B01. Vhodné, pasující modely akumulátorů jsou Banner P70 29, Banner P80 09, Bosch S40 26 nebo Varta E23. Tyto baterie jsou rovněž olověné a díky vyšší kapacitě jsou schopné zvládnout náročnější starty, což je u dieselových motorů zvlášť důležité, zejména v zimním období. Rozměry a uchycení baterie jsou opět kritické, protože špatná volba může znamenat problémy při montáži.
U modernějších verzí X-Trailu II, které disponují technologií Start-Stop, je situace trochu odlišná. Tyto vozy, například s motorem 2.0 dCi (110 kW) nebo 2.0 dCi 4x4 (110 kW) se systémem Start-Stop, vyžadují speciální typ baterie označovaný jako EFB. Tento typ je navržen tak, aby lépe zvládal časté startování motoru a vyšší namáhání při krátkých jízdách nebo v městském provozu. Doporučená kapacita je zde 72 Ah a startovací proud 760 A. Jako příklad pasujícího modelu lze uvést například Varta N72. EFB baterie jsou odolnější vůči hlubokému vybíjení a mají delší životnost v podmínkách, kde je Start-Stop systém aktivní. I zde platí, že je potřeba zkontrolovat typ uchycení, v tomto případě opět B01.
Zajímavostí u Nissan X-Trail II je právě méně časté uchycení akumulátoru typu B0 nebo B01. Většina evropských vozů dnes používá standardní uchycení B13, což znamená, že výběr baterií pro X-Trail je o něco omezenější a je třeba dbát zvýšené pozornosti při objednávání nové baterie. Doporučuje se vždy zkontrolovat rozměry a typ uchycení staré baterie před zakoupením nové, protože i malá odchylka může znamenat komplikace při instalaci. Výhodou však je, že většina renomovaných výrobců nabízí baterie i pro tyto méně běžné aplikace.
Na závěr stojí za zmínku, že pravidelná kontrola stavu akumulátoru je klíčová pro bezproblémový provoz Nissanu X-Trail II. Moderní vozy jsou vybaveny množstvím elektroniky, která i při vypnutém motoru může odebírat malé množství proudu. Proto se doporučuje baterii pravidelně dobíjet, zejména pokud se vůz často používá na krátké vzdálenosti. Výběr správného typu baterie podle konkrétního motoru, přítomnosti systému Start-Stop a typu uchycení zajistí, že budete mít jistotu spolehlivého startu za každých okolností.
Nissan X-Trail ve verzi II (T31) byl vyroben v letech 2007 - 2013. Zveme vás na seznam baterií odpovídajících jednotlivým verziím motoru.
Základní parametry baterií vhodné pro Nissan X-Trail (2007-2013):
| Pólování | Typ vývodu | Upevnení |
|---|---|---|
| 0 - plus vpravo | 1 | B0 |
| 0 - plus vpravo | 1 | B01 |
| 0 - plus vpravo | 1 | Korean B1 |
| 0 - plus vpravo | 1 | B9 |
Nissan X-Trail II (T31) - benzínových motorů:
2.0 (104 kW)
2.0 4x4 (104 kW)
2.5 4x4 (124 kW)
| Model | Kapacita Proud | Rozměry | Cena |
|---|---|---|---|
| Banner Power Bull P60 68 | 60 Ah 510 A | 233x173x225 mm | Více |
| Bosch S4 S40 24 | 60 Ah 540 A | 232x173x225 mm | Více |
| Varta Blue Dynamic D47 | 60 Ah 540 A | 232x173x225 mm | Více |
Pro motory Nissan X-Trail II (T31) s benzínovým pohonem, konkrétně 2.0 (104 kW) bez Start-Stop, 2.0 4x4 (104 kW) bez Start-Stop a 2.5 4x4 (124 kW) bez Start-Stop, jsou vhodné různé typy akumulátorů. Výrobce vozu totiž v různých verzích těchto motorů často montoval odlišné typy baterií a také je možné, že jednotlivé modely lišící se například výbavou nebo pohonem mohly být vybaveny akumulátory s odlišnými parametry. Proto je vždy doporučeno zkontrolovat parametry stávající baterie ve vašem voze a vybrat nový akumulátor s podobnými rozměry, kapacitou a hodnotou startovacího proudu.
Mezi vhodné akumulátory pro tyto motory patří například Bosch S4 S40 24, Varta Blue Dynamic D47 nebo Banner Power Bull P60 68. Všechny tyto modely mají kapacitu 60 Ah a startovací proud 510–540 A. Rozměry těchto akumulátorů jsou velmi podobné – jedná se o rozměr skrzynki D23, tedy cca 232–233 mm na délku, 173 mm na šířku a 225 mm na výšku. Tento standardní rozměr je v těchto modelech Nissan X-Trail běžně používaný, což usnadňuje výběr vhodného akumulátoru.
Je třeba věnovat pozornost také rozložení pólů (polaritě) a typu koncovek – všechny uvedené akumulátory mají rozložení pólů 0 (plus vpravo) a standardní evropské koncovky typu 1. Díky tomu jsou vzájemně zaměnitelné a vhodné pro většinu verzí uvedených motorů. Dalším důležitým parametrem je způsob uchycení akumulátoru v autě. U těchto modelů Nissan X-Trail je používané klasické spodní uchycení typu B0, které je kompatibilní se všemi výše uvedenými bateriemi.
Vzhledem k tomu, že akumulátory pro tyto motory se neliší zásadně rozměrem ani způsobem uchycení, hlavní rozdíly mezi jednotlivými modely mohou spočívat v konkrétní značce, konstrukci nebo mírně odlišných hodnotách startovacího proudu. Proto je vhodné se při výběru řídit zejména parametry aktuální baterie ve vašem voze a zvolit nový akumulátor stejného nebo vyššího výkonu a v odpovídajícím rozměru D23.
Nissan X-Trail II (T31) - dieselových motorů:
2.0 dCi (110 kW)
2.0 dCi 4x4 (110 kW)
2.0 dCi 4x4 (127 kW)
| Model | Kapacita Proud | Rozměry | Cena |
|---|---|---|---|
| Banner Power Bull P70 29 | 70 Ah 600 A | 260x174x222 mm | Více |
| Banner Power Bull P80 09 | 80 Ah 640 A | 260x174x222 mm | Více |
| Bosch S4 S40 26 | 70 Ah 630 A | 261x175x220 mm | Více |
| Varta Blue Dynamic E23 | 70 Ah 630 A | 261x175x220 mm | Více |
Pro dieselové motory Nissan X-Trail II (T31), konkrétně 2.0 dCi (110 kW) bez Start-Stop, 2.0 dCi 4x4 (110 kW) bez Start-Stop a 2.0 dCi 4x4 (127 kW) bez Start-Stop, je situace ohledně výběru vhodného akumulátoru podobná jako u benzínových verzí, ale s několika odlišnostmi. U těchto naftových motorů je běžné použití akumulátorů s vyšší kapacitou a startovacím proudem, což je dáno vyššími nároky dieselových agregátů na energii při startování, zejména v chladnějším počasí.
Do těchto motorizací jsou nejčastěji montovány baterie v rozměru D26, což odpovídá přibližně rozměrům 260 mm na délku, 173 mm na šířku a 225 mm na výšku. Všechny uvedené akumulátory v tabulce – například Bosch S4 S40 26, Varta Blue Dynamic E23, Banner Power Bull P70 29 i Banner Power Bull P80 09 – splňují tyto rozměrové standardy. Liší se především kapacitou, která se pohybuje mezi 70 a 80 Ah, a také hodnotou startovacího proudu v rozmezí 600 až 640 A. Tyto hodnoty jsou pro dieselové motory ideální a zajišťují spolehlivý start i za náročných podmínek.
Důležitým aspektem při výběru je také rozložení pólů (polaritě), kde všechny uvedené modely mají provedení 0 (plus pól vpravo) a standardní evropské koncovky typu 1. Rovněž způsob uchycení akumulátoru je shodný – jedná se o spodní upevnění typu B01, které je v těchto modelech běžně využívané. Pokud vybíráte nový akumulátor, doporučujeme ověřit rozměry a způsob uchycení stávající baterie ve vašem voze, protože v některých případech mohl být z výroby instalován jiný typ nebo rozměr. Výběr vhodného akumulátoru by měl vždy vycházet z parametrů aktuálně používané baterie, aby bylo zajištěno správné usazení a bezproblémový provoz celého elektrického systému vozidla.
Hlavní rozdíly mezi jednotlivými nabízenými modely spočívají v kapacitě a hodnotě startovacího proudu. Pokud například často startujete za nízkých teplot nebo využíváte ve voze více elektrických spotřebičů, je vhodné zvolit variantu s vyšší kapacitou, například Banner Power Bull P80 09 s 80 Ah a startovacím proudem 640 A. V případě standardního provozu postačí i modely s kapacitou 70 Ah a proudem kolem 600–630 A. Důležité je, že všechny uvedené varianty mají rozměr D26 a montážní systém B01, takže jejich zaměnitelnost je bezproblémová.
Nissan X-Trail II (T31) - dieselových motorů:
2.0 dCi (110 kW) Start-Stop
2.0 dCi 4x4 (110 kW) Start-Stop
| Model | Kapacita Proud | Rozměry | Cena |
|---|---|---|---|
| Varta Blue Dynamic EFB N72 | 72 Ah 760 A | 261x175x220 mm | Více |
Pro dieselové motory Nissan X-Trail II (T31) vybavené systémem Start-Stop, konkrétně 2.0 dCi (110 kW) Start-Stop a 2.0 dCi 4x4 (110 kW) Start-Stop, je nutné při výběru akumulátoru věnovat zvláštní pozornost technologii baterie. Tyto verze motorů vyžadují speciální akumulátory EFB (Enhanced Flooded Battery), které jsou konstruovány tak, aby zvládaly časté starty motoru a vyšší počet cyklů nabíjení a vybíjení typických pro vozy se systémem Start-Stop.
Jako vhodná volba se zde nabízí například akumulátor Varta Blue Dynamic EFB N72 s kapacitou 72 Ah a startovacím proudem 760 A. Tento akumulátor má rozměry 261 mm na délku, 175 mm na šířku a 220 mm na výšku, což odpovídá standardu pro motory s vyššími energetickými nároky. Rozložení pólů je typu 0, tedy plus pól vpravo, a je vybaven evropskými koncovkami typu 1. Montážní systém B01 je v těchto modelech běžně využívaný a akumulátor lze bez problémů instalovat do původního držáku.
Při výměně akumulátoru ve verzích s technologií Start-Stop je důležité vždy volit baterii s certifikací EFB, protože klasické olověné nebo dokonce AGM akumulátory nejsou pro tento systém vhodné. EFB akumulátory jako Varta Blue Dynamic EFB N72 jsou navrženy na vyšší zátěž a poskytují spolehlivý výkon i při opakovaných startech motoru, což je klíčové zejména v městském provozu. Zároveň je třeba ověřit rozměry, polaritu a způsob uchycení, aby byla zajištěna plná kompatibilita s vozem Nissan X-Trail II (T31) ve všech jeho dieselových verzích se Start-Stop systémem.
V případě, že vybíráte nový akumulátor pro tyto konkrétní motorizace, doporučujeme zaměřit se nejen na kapacitu a startovací proud, ale zejména na správnou technologii baterie. Použití EFB akumulátoru zaručí dlouhou životnost a spolehlivé fungování všech systémů vozu včetně Start-Stop, což je u moderních dieselových motorů s touto technologií zásadní.
Pokud si stále nejste jisti, která baterie pasuje do vašeho Nissan X-Trail, nebo pokud chcete pomoci ostatním ve výběru, prosím, pošlete nám fotku vaší současné baterie v sekci komentářů na spodku stránky. Můžete také poslat fotku na kontakt@jakoubaterii.cz (umístíme ho do komentářů, aby to pomohlo i ostatním uživatelům). Nezapomeňte specifikovat model auta, rok, typ, stejně jako kapacitu a výkon motoru. Uděláme vše pro to, abychom vám pomohli!