Výběr správného akumulátoru pro Hondu Logo vyráběnou v letech 1996 až 2001 není jen otázkou rozměrů nebo napětí, ale i správného typu uchycení a polarizace. Tento kompaktní japonský hatchback, typicky vybavený benzínovým motorem o objemu 1.3 litru a bez systému Start-Stop, vyžaduje akumulátor s minimální kapacitou 45 Ah a startovacím proudem mezi 330 a 390 A. I když se může zdát, že výběr takového akumulátoru je jednoduchý, několik technických detailů z něj dělá proces, který si zaslouží pečlivou pozornost.
Vzhledem k tomu, že se jedná o vozidlo bez systému Start-Stop, není nutné vybírat dražší technologie jako EFB nebo AGM. Plně postačuje tradiční olověný akumulátor. Důležité však je dbát na správné uchycení – u tohoto modelu se používá méně běžné uchycení typu B0. To znamená, že většina běžných akumulátorů s evropským standardem B13 nebude pasovat bez úprav.
Dalším specifickým požadavkem je polarita. Ve většině vozů je kladný pól umístěn napravo, ale v případě Hondy Logo je často nutný akumulátor s obrácenou polaritou – tedy s kladným pólem vlevo. Výběr nesprávné polarizace může znamenat nejen problém s připojením kabelů, ale i riziko zkratu nebo poškození elektroinstalace.
Mezi příklady vhodných modelů, které odpovídají technickým požadavkům, lze uvést Banner P45 24, Bosch S40 23 a Varta B34. Tyto akumulátory mají správnou kapacitu, startovací proud i rozměry přizpůsobené menším motorům bez Start-Stop systému. Vždy však doporučujeme fyzicky zkontrolovat prostor pro baterii, aby nový akumulátor odpovídal nejen technickým parametrům, ale i mechanickému usazení.
Zajímavostí je, že mnoho starších japonských vozů používá specifické rozměry a uchycení akumulátorů, které nejsou zcela běžné na evropském trhu. To často vede k potřebě dovozu japonských baterií, nebo alespoň modelů, které byly navrženy s ohledem na japonské specifikace. Z toho důvodu se někdy vyplatí kontaktovat specializovaného prodejce, který má zkušenosti s bateriemi pro vozy asijského původu.
Při výměně baterie je rovněž vhodné zkontrolovat stav nabíjecího systému – tedy alternátoru a jeho regulace. Starší vozy, jako Honda Logo, mohou mít problémy s napětím, které může zkracovat životnost i nově zakoupené baterie. Pravidelné kontroly a udržování svorek čistých a bez oxidace přispívají k delší životnosti celého systému.
Shrnuto: pro Hondu Logo 1.3 bez Start-Stop systému je ideální klasický olověný akumulátor o kapacitě 45 Ah a startovacím proudu kolem 350 A. Důraz je třeba klást na správnou polaritu a méně běžné uchycení typu B0. Mezi příklady vhodných akumulátorů patří Banner P45 24, Bosch S40 23 a Varta B34. Správný výběr akumulátoru nejen zajišťuje spolehlivý start motoru, ale také chrání elektroinstalaci vozu před zbytečnými poruchami.
Honda Logo byl vyroben v letech 1996 - 2001. Níže uvádíme specifikace baterií vhodných pro konkrétní motory.
Základní parametry baterií vhodné pro Honda Logo (1996-2001):
Pólování | Typ vývodu | Upevnení |
---|---|---|
1 - plus vlevo | 1 | B0 |
Honda Logo - benzínových motorů:
1.3
Model | Kapacita Proud | Rozměry | Cena |
---|---|---|---|
Banner Power Bull P45 24 | 45 Ah 390 A | 238x129x225 mm | Více |
Bosch S4 S40 23 | 45 Ah 330 A | 238x129x227 mm | Více |
Varta Blue Dynamic B34 | 45 Ah 330 A | 238x129x227 mm | Více |
Pokud si stále nejste jisti, která baterie pasuje do vašeho Honda Logo, nebo pokud chcete pomoci ostatním ve výběru, prosím, pošlete nám fotku vaší současné baterie v sekci komentářů na spodku stránky. Můžete také poslat fotku na kontakt@jakoubaterii.cz (umístíme ho do komentářů, aby to pomohlo i ostatním uživatelům). Nezapomeňte specifikovat model auta, rok, typ, stejně jako kapacitu a výkon motoru. Uděláme vše pro to, abychom vám pomohli!